اصول تولید محتوا چیست؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

چگونه می توان اصول محتوا را برای تیم خود تعریف کرد

6 دقیقه خواندن

 

استراتژی محتوا برای پروژه های وب سایت

چگونه می توان محتوای پروژه خود را ابتدا از فروش تا تحویل دریافت کرد.

اکنون بارگیری کن

اصول محتوا مجموعه ای از دستورات مشترک برای نحوه برخورد تیم شما با محتوا و همکاری است. آنها به شما کمک می کنند تا بهترین کار خود را انجام دهید با تمرکز بر موارد مناسب ، تصمیم گیری درست و همکاری با شما.

در این پست توضیح خواهم داد که چرا شما به اصول احتیاج دارید ، نمونه هایی از ظاهر آنها را به اشتراک بگذارید و نحوه تعریف مجموعه ای برای تیم خود توضیح خواهم داد.

اصول محتوا چیست و چرا به آنها احتیاج دارید

یک رئیس قدیمی من اصول را "دانستن نحوه انجام کارها در اینجا" توصیف کرد ، و من فکر می کنم این روش خوبی برای نزدیک شدن به آنها است. اصول باید به همه اعضای تیم درک مشترکی در مورد رویکرد و شیوه های کار شما بدهد. 

آنها تقریباً مانند مجموعه ای از احکام هستند: باورها و قوانین اصلی که همه شما از آنها پیروی می کنید. اگر موارد مناسب را دارید ، آنها به موارد زیر کمک می کنند:

  • کار خود را چارچوب بندی کنید: بر نحوه برخورد خود با کار تمرکز کنید
  • تصمیمات خود را هدایت کنید: به شما در انتخاب مسیر درست و انتخاب راه حل های مناسب کمک می کند
  • تیم خود را تراز کنید: به عنوان یک تیم راه خود را بیابید و بهتر همکاری کنید.

چند سال پیش من بخشی از تیمی بودم که روی استراتژی محتوا و عملیات یک شرکت بزرگ خدمات مالی کار می کرد. چیزی که ما اجرا کردیم مجموعه ای از اصول محتوا بود. ما هر اصل را برای حل چالش خاصی طراحی کردیم که آنها با آن مبارزه کردند. یکی از این چالش ها این بود که محتوای آنها نیاز به برجسته شدن و تجسم نام تجاری در دریایی از محتوای مشابه دارد. اصلی که ما به آن رسیدیم این بود که "فقط [مارک بزرگ خدمات مالی] می تواند این کار را انجام دهد". این اصل برخاست و به نوعی مانترا تبدیل شد. تیم دائماً آن را تکرار می کرد و از آن دعوت می کرد تا یکدیگر را برای بهبود محتوای خود و منحصر به فرد شدن به چالش بکشد.

اصول محتوا چگونه است؟

بنابراین اصول این است ، اما در عمل چگونه به نظر می رسند؟ 

اصول به طور معمول مجموعه ای از چهار تا هشت عبارت کوتاه و کوتاه با توضیح کمی طولانی تر از منظور هر یک است.

نمونه های درخشان زیادی وجود دارد که می توانید از آنها الهام بگیرید ، به ویژه اگر تصویر گسترده تری را در نظر بگیرید و اصول طراحی و همچنین اصول خاص محتوا را در نظر بگیرید. 

معروف ترین مجموعه اصول احتمالاً اصول طراحی دولت انگلستان است. موارد مورد علاقه من از لیست عبارتند از:

  • با نیازهای کاربر شروع کنید
  • کمتر انجام دهید
  • درک زمینه

در اینجا مثالی از زمان و چگونگی ارائه اطلاعات مالیاتی در GOV.UK ، بر اساس اصول محتوا و استانداردهای انتشار ، آورده شده است.

اصول طراحی NHS هستند بیش از حد بزرگ و برخی از ایده های بسیار عالی برای یادگیری (یا سرقت):

  • برای نتیجه طراحی کنید
  • طراحی برای اعتماد

برای مثال های خاص محتوا ، اصول محتوای Greenpeace مکانی عالی برای الهام گرفتن است. من دوست دارم:

  • افراد مناسب را به دلایل مناسب وارد کنید
  • انعطاف پذیری و مدولار بودن را ارتقا دهید  

اصول محتوای شما باید شامل چه مواردی باشد

اصول محتوایی شما باید به زمینه خاص کار شما و نیازهای خاص تیم شما پاسخ دهد. اینکه اصول شما چگونه باید باشد بستگی به این دارد که کجا هستید ، با چه چیزی مبارزه می کنید و کجا می خواهید بروید.

با مثالهای بالا ، متوجه خواهید شد که بیشتر اصول بر نحوه طراحی یا نحوه ایجاد محتوای شما متمرکز است. این بخش مهمی از مجموعه اصول است ، اما مهم است که در مورد همکاری و روشهای کار نیز فکر کنید. تقریباً در هر پروژه محتوایی که تا به حال روی آن کار کرده ام ، همکاری بخش مهمی از این چالش بوده است. اصول می تواند به شما در حل این گونه مسائل کمک کند ..

در اینجا چند ایده برای اصول مربوط به همکاری و روشهای کار ارائه شده است. بسیاری از آنها بر ایجاد احساس امنیت در افراد تمرکز می کنند ، که برای ایجاد یک تیم قوی بسیار مهم است:

  • کار شما مانند من مهم است: کار هیچکس مهمتر نیست. همه ما برابر هستیم
  • ما با هم نمونه اولیه می زنیم: ما نمونه های اولیه را به صورت تیمی می سازیم ، بنابراین می توانیم از هر زاویه به مشکل حمله کنیم
  • هیچ س questionالی بدون پرسش باقی نمی ماند: ما هرگز س aالی را بدون پاسخ نمی گذاریم و هرگز تصور نمی کنیم که پاسخ چه خواهد بود
  • ما دفاعی نیستیم: اگر کسی در مورد کار ما س questionsال می کند یا آن را نقد می کند ، ما آماده صحبت های او هستیم
  • بازخورد خوبی می دهیم: وقتی بازخورد می دهیم سازنده و مهربان هستیم
  • سه شنبه با هم غذا می خوریم: سه ​​شنبه ها می نشینیم و با هم غذا می خوریم و در مورد هر چیزی به جز پروژه صحبت می کنیم

چگونه اصول محتوای خود را تعیین کنیم

ایجاد مجموعه ای از اصول باید یک کار گروهی باشد. در مورد شرکت خدمات مالی که ذکر کردم ، اصول موفقیت آمیز بود زیرا ما آنها را در کارگاهی با هم مطرح کردیم. شما برای خرید هر چیزی که تیم شما احساس مالکیت بر آن نداشته باشد ، مشکل خواهید داشت. 

توصیه من این است که یک اتاق جلسه رزرو کنید ، مقداری Post-it و میان وعده تهیه کنید و آن را به یک تمرین گروهی تبدیل کنید. چنین جلساتی می تواند برای تیم هایی که با همکاری مشکل دارند بسیار درمانی باشد ، زیرا به شما امکان می دهد با مشکلات به طور سازنده برخورد کنید.

برای تعریف اصول خود ، به اشتراک گذاشتن نمونه هایی مانند موارد فوق مفید است. اما در حالی که می توانید از آن الهام بگیرید ، فقط از کپی اصول عمده فروشی از جاهای دیگر ارزش زیادی نخواهید گرفت. آنها باید زمینه و مسائل خاص شما را برطرف کنند.

تمرین نقشه برداری آینده یک رویکرد عالی برای این کار است. با درخواست از مردم برای نوشتن جایی که در حال حاضر همه چیز با محتوا و همکاری است ، شروع کنید. سپس از آنها بخواهید آینده کاملی را تصور کنند که در آن تیم درخشان همکاری می کنند ، محتوای شگفت انگیزی تولید می کنند ، کار در حال انجام است. از آنها بخواهید آنچه را که تصور می کنند در یادداشت های Post-it بنویسند. از آنجا ، به عقب کار کنید: شکافها کجا هستند؟ برای رسیدن به آن حالت ایده آل چه چیزهایی باید اتفاق بیفتد؟ برای شکستن چه موانع یا عادت های بدی نیاز دارید؟ برای ساخت چه موارد جدیدی نیاز دارید؟

وقتی این کار را انجام دادید ، ایده هایی برای اصول باید جریان پیدا کنند. مردم را وادار کنید تا ایده هایی را در Post-post بنویسند ، ایده های مشابه را دسته بندی کنید و از نقاط چسبنده برای رای دادن به موارد مهمتر استفاده کنید. سپس بین چهار تا هشت ایده را اصلاح کنید.

اصول محتوای خود را زنده کنید

فقط داشتن کارگاه و ارائه اصل کار کافی نیست. شما باید آنها را زنده کنید و آنها را بخشی از کار خود کنید.

پس از پایان کارگاه ، مدتی را صرف کامل کردن آنها و صیقل دادن نسخه کنید تا خاطره انگیز شوند. این کار را در اسرع وقت انجام دهید تا شتاب خود را حفظ کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید ، آنها را در جایی قرار دهید که همه آنها را خواهید دید: یک پوستر روی دیوار ، در بالای یک کانال Slack ، در ویکی خود ، در هر کجا که تیم شما در حال معاشرت است ، چسبانده شده است.

مهمترین چیز استفاده از آنهاست. آنها باید بخشی از کار و روند روزانه شما باشند. بسته به نحوه کار ، این ممکن است به این معنی باشد که آنها را در جلسات تیم خود ، برنامه ریزی ، اولویت بندی ها یا دیدگاه های گذشته قرار دهید ، آنها را در خلاصه پروژه های محتوای خود یا معیارهای پذیرش گنجانید.

صحبت درباره آنها و استفاده از آنها در مکالمات نیز اهمیت دارد. در مثال خدمات مالی که ارائه دادم ، کار کرد زیرا ما آن را تکرار کردیم و آن را بخشی از بحث در مورد محتوا قرار دادیم. بنابراین همچنان از آنها استفاده کنید ، آنها را تکرار کنید و از آنها برای فکر کردن و بهبود محتوای خود استفاده کنید. هدف این است که آنها تبدیل به یک مانترای مشترک شوند.

به طور خلاصه: اصول محتوا مانند مجموعه ای از دستورات برای تیم شما هستندآنها به چارچوب کار شما کمک می کنند ، تصمیم گیری را هدایت می کنند و با هم کار می کنند. شما باید آنها را به صورت یک تیم ایجاد کنید و مطمئن شوید که آنها شرایط و چالش های خاص شما را برطرف می کنند. و در نهایت ، آنها را ایجاد نکنید و فراموش نکنید: آنها را به بخشی از فرآیندها و گفتگوهای خود درباره محتوا تبدیل کنید تا مزایای کامل را درک کنید.

 




:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : پنج شنبه 22 مهر 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی